Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

2004-08-16

 

Pedofilens dotter: Brev till pappa

"För ett år sedan lade jag ut några av de nio brev jag skrev till pappa strax efter hans begravning."

Att skriva och att formulera sig om det allra svåraste - hur viktigt är det inte för den egna förståelsen av vad som händer! Och som här - också för att få stöd från andra som kan leva sig in i smärtan.

Några läsarreaktioner på brevet till pappa:

Ett oerhört starkt inlägg, Sunny. Vad har gjort att du kunnat gå vidare? Har du haft människor att prata med? Hade du någon att prata med när övergreppen pågick? Jag imponeras av din styrka. Kram!
2004-08-13 17:15

  Svar
Svar från författaren
Sunny
2004-08-13 17:44

Då var jag på egen hand. Fosterhemmet slängde ut mig på våren i 7:an o på hösten fyllde jag äntligen 14 år o kunde få jobb. Det var ensamheten som fick mig att annonsera efter mina föräldrar: Ingen god ide. Jag hängde på biblioteken o så lånade jag folks hundar.Dem kan man prata med om allt. Läs Stilla Natt: Min första jul i "frihet."

Fler läsarreaktioner och författarkommentarer.

Pedofilens dotter: Brev till pappa (del 2)

(Källa: Sourze.se)


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours? Listed on Blogwise

#blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } .clear { clear: both; } .widget-content { margin-top: 0.5em; } /** Tweaks for layout editor preview */ body#layout #outer-wrapper { margin-top: 0; } body#layout #main, body#layout #sidebar { margin-top: 10px; padding-top: 0; } ]]>
Site Feed

| Utbildningstips