Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

2005-12-20

 

Julklapp till Photoshopanvändare


Moderskeppets Mattias Karlsson vid Högskolan i Jönköping erbjuder fotointresserade fyra Photoshopguider, så att våra digitala foton i efterhand skall kunna bli mer uttrycksfulla än vad fotografen mäktat med.

Guiderna innehåller en artikel, foton att öva på och övningsuppgifter för några timmars arbete. Guiderna vänder sig till nybörjare som blivit varma i kläderna men som inte blivit allför avancerade.

** Photoshop för charterturister
Jag visar dig hur du plockar fram dina minnen bland motljus, skuggor och elledningar.

** Lyft fram ansiktet
Adobe Photoshop är perfekt för att lyfta fram skönheten och personligheten i ett ansikte. Jag visar dig verktygen och hur du ska tänka när du retuscherar.

** Tema: Landskap
Photoshop kan ge dig landskapsfotot kameran inte lyckades fånga. Jag visar dig tekniken och möjligheterna. Sedan avslutar jag med en kurs i panoraman för de riktigt imponerande vyerna.

** En bild, elva trick och två makron
Vill du göra något annorlunda med ditt foto men har svårt att komma på vad? Jag visar dig snabba och inspirerande Photoshoptrick som sparkar igång din kreativitet. Sedan avslutar jag med två jättemakron som gör hela arbetet åt dig.

Bloggen Moderskeppet uppdateras nästan dagligen. Jag e-postar ut en sammanfattning varje månad. Du kan prenumerera på den.



|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours? Listed on Blogwise

#blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } .clear { clear: both; } .widget-content { margin-top: 0.5em; } /** Tweaks for layout editor preview */ body#layout #outer-wrapper { margin-top: 0; } body#layout #main, body#layout #sidebar { margin-top: 10px; padding-top: 0; } ]]>
Site Feed

| Utbildningstips