Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

2007-06-25

 

Vuvox - Suveränt fotobildspel med videomöjligheter

Vuvox.com Vuvox är både en väldigt lättanvänd bildspelstjänst och har många intressanta möjligheter. Den lanserades nyligen och alla funktioner är inte inlagda än - men tillräckligt många för att det skall gå att göra snygga bildspel redan nu.

Börja gärna med att titta på den utmärkta videoguiden som Demogirl har gjort. Om man följer den har man inga problem sedan att göra sina egna bildspel.

För mig fungerade det inte att använda foton från min hårddisk - de laddades upp helt korrekt men sedan kunde jag inte komma åt dem. Men det gick utmärkt att använda både egna foton som jag lagt upp i fototjänsten Flickr och andras foton som jag sökte fram i Flickr med sökord.

När jag valt ut vilka foton jag ville ha med i bildspelet och lagt dem på Story Board, valde jag som "presentation style" Vuvision bland ganska många olika bildspelsalternativ. Då visas fotona i helskärm och som video. Det finns förprogrammerat zoomning av fotona, överlagringar och övergångar mellan bilderna, se t ex Den stora kattfamiljen. Men vänta - det kan ta någon eller några minuter för det är mycket som skall laddas in i Flashbildspelet, så ha tålamod till bildspelet startar. Om man klickar på knappen till höger om I-knappen i nedre menyraden, visas bildspelet över hela skärmen.

Välj bland några olika sätt att presentera fotona - småbildsmodellen, tvådelad skärm, det växande trädet eller vanligt bildspel med bakgrundsbild.

Kom tillbaka senare till Vuvox och titta på nya intressanta kreationer! Tjänsten kommer bara att bli bättre!

Go2Web2: Best Slideshows Creator I've ever Tried

Digital Inspiration: Build Interactive Photo and Video Presentations with Vuvox

Länk Nyckelord: , , , ,


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours? Listed on Blogwise

#blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } .clear { clear: both; } .widget-content { margin-top: 0.5em; } /** Tweaks for layout editor preview */ body#layout #outer-wrapper { margin-top: 0; } body#layout #main, body#layout #sidebar { margin-top: 10px; padding-top: 0; } ]]>
Site Feed

| Utbildningstips