Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

2007-02-20

 

Praktisk AttGöra-lista

Trollet@Gerd Rissler Om du brukar skriva upp saker som du skall göra, så finns det ett riktigt enkelt webbprogram för det - WorkHack. Gratis förstås. Man behöver inte ens registrera sig.

WorkHack har en stor och ren vit skrivyta. Skriv in vad du skall göra efter Task och välj hur viktigt det är. Uppgifter med hög prioritet blir rödfärgade. Om du väljer länken "Turn on visualize by size" skrivs viktiga uppgifter med större bokstäver än sådana som har lägre prioritet.

När du är klar med uppgiften klickar du bara på Done?/Färdig, så försvinner den från skrivytan. Men vill du senare få en förteckning över allt som du har gjort, klickar du bara på länken "Show done tasks".

Själv har jag gjort ett bokmärke/favorit av min AttGöra-lista och lagt in den i en mapp tillsammans med några andra sidor som jag vill ha lätt tillgängliga i webbläsaren. När jag öppnar mappen som tabbar/flikar har jag alla sidorna som flikar i webbläsaren. Då kan jag lätt byta flik och behöver inte ladda in en ny sida. Man kan numera använda flikar för att snabbt komma åt olika webbplatser i både Internet Explorer 7 och Firefox.

Prova WorkHack - det är skönt att inte belasta minnet i onödan!

via Lifehacker

Bildkälla: Kluringen©Gerd Rissler

Länk Nyckelord: , ,


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours? Listed on Blogwise

#blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } .clear { clear: both; } .widget-content { margin-top: 0.5em; } /** Tweaks for layout editor preview */ body#layout #outer-wrapper { margin-top: 0; } body#layout #main, body#layout #sidebar { margin-top: 10px; padding-top: 0; } ]]>
Site Feed

| Utbildningstips