Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

2007-03-23

 

Spilld dryck över din bärbara!

Grynx.com Du dricker säkert aldrig något, när du jobbar med din bärbara. Du har hört att det är döden för din trofasta följeslagare. Jag lyckades faktiskt spilla litet grann, bara litet, vitt vin i min och ganska så omgående fungerade inte tangenterna som de skulle. Efter nattens vila (!!) hade vätskan torkat upp och min vän var parat igen. Jag hade uppenbarligen tur förstår jag, när jag läser vidare i den här artikeln som experter rekommenderar.

Men hur är det egentligen - går det att rädda en bärbar som fått rejält med vin eller CocaCola eller Fanta över sig? Svaret hittar du i den här videon - Wine damaged laptop. Det finns också en medföljande text (på engelska). Läs också läsarkommentarerna med tips - om utifall att..... Första åtgärd: Stäng av datorn omedelbart!

Vi icke-tekniker får nog ligga i träning med skruvmejslar och datormanualer om vi skall lyckas lika bra som Chris i videon. Du får tips och råd vad du skall göra, om det osannolika ändå skulle ske.

Stalltipset är dock även i fortsättningen: behörigt avstånd mellan den bärbara och allt vad dryck heter! Det blir inte bättre av ett dyrt och fint vin!

via Lifehacker: Video demonstration: Fix your wine-soaked laptop

Länk Nyckelord: , , ,


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours? Listed on Blogwise

#blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } .clear { clear: both; } .widget-content { margin-top: 0.5em; } /** Tweaks for layout editor preview */ body#layout #outer-wrapper { margin-top: 0; } body#layout #main, body#layout #sidebar { margin-top: 10px; padding-top: 0; } ]]>
Site Feed

| Utbildningstips