Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

2004-09-09

 

Det kan vara för sent....

Den totalt omskakande upplevelsen som medmänniska, att inse när det redan är för sent att man inte förstod vad som höll på att hända. Läs Anita Wennerhags "So long sister!"

"- Två mammor har jag haft och ingen av dem ville ha mej. Det är klart att ingen annan vill ha mej heller.... Jag vill inte leva mer..... jag vill inte leva mer. Jag tittade på dej och begrep ingenting. Det jag såg, förutom att du var mycket berusad, var en snygg, intelligent, rolig och intressant kvinna i sin bästa ålder. Men inget av detta kunde du se. Du såg bara en misslyckad, åldrande, oälskad kvinna som dessutom nu förstört allt genom att återfalla i drickandet.

Men att du inte ville leva mer tog jag som ett infall av berusningen. Visserligen hade du berättat att du försökt ta livet av dej i tonåren, men jag hade tänkt att det hade varit nödrop riktade till dem som borde bry sig då. Jag förstod inte djupet och allvaret i din förtvivlan och depression."
(Källa: sourze.se)


DN har i dagarna också haft ett långt reportage med ett likartat innehåll med rubriken Må bra till varje pris

Ett skakande reportage om hur svårt det är att förstå vad som händer människor som vi känner så väl.


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours? Listed on Blogwise

#blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } .clear { clear: both; } .widget-content { margin-top: 0.5em; } /** Tweaks for layout editor preview */ body#layout #outer-wrapper { margin-top: 0; } body#layout #main, body#layout #sidebar { margin-top: 10px; padding-top: 0; } ]]>
Site Feed

| Utbildningstips